Leveransmottagare

Leveransmottagare till nybyggnationen av Skövde sjukhus - Svensk Bygglogistik AB

Svensk Bygglogistik AB söker nu en Leveransmottagare till vår Bygglogistikentreprenad i Skövde.

Arbetsuppgifter:

Som Leveransmottagare i anslutning till nybyggnationen av Skövde sjukhus (KSS), är du den första personen som chaufförerna/ åkarna träffar innan de kommer in på byggområdet med sina transporter av byggförnödenheter. Du ingår i ett litet team från Bygglogistik som tillsammans ute på byggområdet skall se till så att leveranserna av byggmaterial sker enligt plan med hjälp av vårt leveransplaneringssystem (LogNet) i grunden. Dessa leveranser ska ske så effektivt och med så lite störning och så säkert som bara är möjligt för berörda oh inblandade parter.

I tjänsten arbetar du främst med:

  • Leveransmottagning och avstämningar av leveranserna mot vårt affärssystem LogNet.
  • Släpper in godkända leveranser och fordon, utför mottagningskontroller i samband med intransport och noterar avvikelser i samband med bokade och obokade leveranser samt rapporterar övriga avvikelser knutet till projektets överenskommelser.
  • Aviserar felaktiga leveranser enligt projektets bestämmelser.
  • Informerar och kommunicerar frekvent med chaufförer och beställare i anslutning till byggområdet.
  • Samordnar lossningsplatser samt ser till så att dessa ytor hålls rena och fria.
  • Ansvarar för att hålla ordning och reda i materialtältet.
  • Du är behjälplig vid lossningar av gods när sådant behov uppstår.

Då en stor del av din arbetstid och möten med våra leverantörer, vår kund och övriga intressenter kommer att ske i utomhusmiljö i nära anslutning till byggområdet, förutsätter vi att du gillar att få frisk luft och motion i ditt arbete.

För att lyckas i rollen:

Som person har du en naturlig fallenhet för att ge den bästa av service i alla lägen. Då tjänsten kräver en hel del kontakter av olika slag kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.  Vidare är du tålmodig och trivs du med att hålla ordning och reda och har inga problem att följa de fungerande rutiner som ligger till grund för vår affär och åtagande inne på området. Vi tror att du kan driva dig själv i din arbetsvardag och aktivt ta dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden. Kontakt och möten med någon från oss från Bygglogistik ska alltid kännas trevligt, tryggt och seriöst.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna känna igen dig i- och vilja arbeta utifrån våra värderingar: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har arbetslivserfarenhet inom serviceområdet på ett eller annat sätt. Vi finner det meriterande om denna erfarenhet är kopplat till transport, logistik eller bygg sedan tidigare men det är inget krav. Då det förutsätts att du hjälper till med lossning emellanåt vid behov, ser vi att du har truckkort A+B.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder, utöver att få verka i ett innovativt företag som vill förändra byggbranschen, en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Vi på Svensk Bygglogistik AB eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan:

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 23 januari 2020.

Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-chef Pierre Nyberg, 072 571 03 67.

Tillträde och lön enligt överenskommelse. För rätt person kan tillsättning dock komma att ske i princip omgående.

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och/ eller försäljare av annonseringslösningar.

VÅRA LEDIGA TJÄNSTER

PASSAR DU HOS OSS?

  • Du tycker om frihet och stort eget ansvar. Vi tror på entreprenörskap, nära relationer mellan chefer och kollegor och frihet under ansvar.
  • Du är öppen och vill framåt. Vi befinner oss i en expansiv period med många projekt, och saker kan ändras från en vecka till en annan.
  • Du förstår att laget är viktigare än jaget. Men inser också att om inte varje individ bidrar med det som just den personen ska göra, då fungerar inte laget och vårt arbete ute på projekten.
  • Du är en bra människokännare och har lätt för att skapa relationer. Du gillar möten med andra och är duktig på att ta människor med olika roller och bakgrunder.
  • Du gillar härlig stämning på jobbet! Och utanför jobbet. Två gånger om året samlas vi hela gänget och har roligt ihop, och vi har återkommande AW:s på våra kontor.

DIN RESA BÖRJAR HÄR.

Oavsett erfarenhet eller vilken position du är intresserad av har vi en karriärtrappa för alla. Här får du möjlighet att utvecklas och växa, både i din yrkesroll och som person. Ute i våra projekt jobbar du antingen som Mottagningskontrollant, Leveransplanerare eller Logistikansvarig. Vill du ta ännu mer ansvar kan du självklart klättra vidare till en position på något av våra kontor i Göteborg eller Stockholm. Här kan du läsa mer om rollerna och lära känna några av dina framtida kollegor: