Logistikansvarig

Logistikansvarig till Svensk Bygglogistik AB i Västerås

Svensk Bygglogistik söker nu en Logistikansvarig med problemlösning i fokus till Västerås.

Arbetsuppgifter:

Du har huvudansvaret att se till så att bygglogistiken fungerar på det mest effektiva sättet ute på ett av våra byggprojekt i Västerås. Som logistikansvarig har du funktionsansvaret för- och arbetsleder vår logistikentreprenad inklusive underentreprenörer på plats, vilket innebär; daglig styrning, planering och säkerställande av transportvägar och lossningsplatser, rapportering och statistiksammanställning. Vidare samordnar, genomför och följer du upp diverse möten såsom till exempel veckovisa APD- och logistikmöten, veckomöten med projektpersonal samt löpande informationsmöten med leverantörer och entreprenörer.

I övrigt ingår följande arbetsuppgifter i tjänsten; samordning av APD-förändringar, anpassning av projektspecifika APD-planer i Bluebeam, administration av logistik- och planeringssystemet inkluderat introduktioner, uppföljning, mäter nyttjandegrad och genomför avvikelserapportering Eventuellt kommer även planeringsansvaret för våra intransporter att ligga på dig. Detta kommer i så fall att ske i samråd med vår intransportansvarig.

För att lyckas i rollen:

Vi söker en problemlösare som drivs av att finna lösningar och sedan faktiskt även genomföra dom.

Som person är du ansvarstagande och har inga problem med att leda såväl dig själv som andra framåt mot uppsatta mål. Ditt ledarskap genomsyras av tydlighet och ödmjukhet, där du får med dig personer i din arbetsvardag. Tjänsten kommer att innehålla en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen där du kommer att hålla i diverse möten, vilket innebär att du trivs med att löpande samordna- och framföra relevant information till den/de som behöver den på projektet. Din tydlighet märks vidare i ditt sätt att kommunicera, så väl i tal som i skrift där du alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer. Du förstår vikten av att upprätthålla ordning och reda och trivs med att skapa- samt följa fungerande rutiner och processer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden troligen inom bygg- och/ eller inom logistikområdet. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik och transportflöden eller inom bygg.

Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan:

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 7 december 2021.

Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.

Tillträde och lön enligt överenskommelse.

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.

VÅRA LEDIGA TJÄNSTER

PASSAR DU HOS OSS?

  • Du tycker om frihet och stort eget ansvar. Vi tror på entreprenörskap, nära relationer mellan chefer och kollegor och frihet under ansvar.
  • Du är öppen och vill framåt. Vi befinner oss i en expansiv period med många projekt, och saker kan ändras från en vecka till en annan.
  • Du förstår att laget är viktigare än jaget. Men inser också att om inte varje individ bidrar med det som just den personen ska göra, då fungerar inte laget och vårt arbete ute på projekten.
  • Du är en bra människokännare och har lätt för att skapa relationer. Du gillar möten med andra och är duktig på att ta människor med olika roller och bakgrunder.
  • Du gillar härlig stämning på jobbet! Och utanför jobbet. Två gånger om året samlas vi hela gänget och har roligt ihop, och vi har återkommande AW:s på våra kontor.

DIN RESA BÖRJAR HÄR.

Oavsett erfarenhet eller vilken position du är intresserad av har vi en karriärtrappa för alla. Här får du möjlighet att utvecklas och växa, både i din yrkesroll och som person. Ute i våra projekt jobbar du antingen som Leveransmottagare, Leveransplanerare, Logistikansvarig, Arbetsledare logistik eller Logistiksamordnare. Vill du ta ännu mer ansvar kan du självklart klättra vidare till en position på något av våra kontor i Göteborg eller Stockholm. Här kan du läsa mer om rollerna och lära känna några av dina framtida kollegor: