Transportplanering

Mottagningskontrollant till Svensk Bygglogistik i Stockholm

Du ingår i ett litet team från Bygglogistik som tillsammans ute på byggområdet ska se till så att leveranserna sker enligt plan och optimera flödena på ett så bra sätt som möjligt.

Arbetsuppgifter:

Som mottagningskontrollant är du vårt ansikte utåt på en av våra logistikentreprenader i Stockholm. Du ingår i ett litet team från Bygglogistik som tillsammans ute på byggområdet ska se till så att leveranserna sker enligt plan och optimera flödena på ett så bra sätt som möjligt - kopplat till vårt åtagande mot kund, närboende och övriga verksamheter som redan finns etablerade inom området. Dessa leveranser ska ske med så lite störning och så säkert som bara är möjligt.

 I tjänsten arbetar du främst med:

  • Leveransmottagning och avstämningar av leveranserna mot vårt affärssystem LogNet.
  • Släpper in godkända leveranser och fordon, utför mottagningskontroller i samband med intransport och noterar avvikelser i samband med bokade och obokade leveranser samt rapporterar övriga avvikelser knutet till projektets överenskommelser.
  • Aviserar felaktiga leveranser enligt projektets bestämmelser.
  • Informerar chaufförer om projektets logistikrutiner.
  • Samordnar lossningsplatser samt ser till så att dessa ytor hålls rena och fria och är behjälplig vid lossningar av gods när sådant behov uppstår.

En stor den av din arbetstid och möten med våra leverantörer, åkare, närboende etc. kommer att ske i utomhusmiljö inne på- eller i nära anslutning till byggområdet så vi förutsätter att du gillar att få frisk luft och motion i ditt arbete.

För att lyckas i rollen:

Som person har du en naturlig fallenhet för att ge den bästa av service i alla lägen. Att möta någon av våra medarbetare från Bygglogistiks verksamhet ska alltid kännas trevligt, tryggt och seriöst. Då tjänsten kräver en hel del kontakter av olika slag bör du vara bekväm med att kunna prata med bönder och påvar på deras olika språk. Vidare är du tålmodig och trivs du med att hålla ordning och reda och har inga problem att följa de fungerande rutiner som ligger till grund för vår affär och åtagande inne på området. Vi tror att du kan driva dig själv i din arbetsvardag och aktivt ta dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta utifrån våra värderingar: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant gymnasieutbildning i grunden. Du har arbetslivserfarenhet inom serviceområdet sedan tidigare inkluderat vana från frekventa kund-/ leverantörskontakter. Vi finner det meriterande om denna erfarenhet är kopplat till bygg, transport eller logistiksektorn sedan tidigare men det är absolut inget krav, vi vill ha rätt person med rätt attityd och inställning.

 Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att utvecklas med oss.

Ansökan:

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se . Vår expansion gör att vi löpande behöver bra personer till vår verksamhet, så vänta inte med din ansökan utan sök idag. Sista ansökningsdag är 6 augusti 2017. Vi tillämpar löpande urval, vilket gör att tillsättningen kan komma att göras innan sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, HR-ansvarig, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.

VÅRA LEDIGA TJÄNSTER

PASSAR DU HOS OSS?

  • Du tycker om frihet och stort eget ansvar. Vi tror på entreprenörskap, nära relationer mellan chefer och kollegor och frihet under ansvar.
  • Du är öppen och vill framåt. Vi befinner oss i en expansiv period med många projekt, och saker kan ändras från en vecka till en annan.
  • Du förstår att laget är viktigare än jaget. Men inser också att om varje individ bidrar med det som just den personen ska göra, då fungerar inte laget och vårt arbete ute på projekten.
  • Du är en bra människokännare och har lätt för att skapa relationer. Du gillar möten med andra och är duktig på att ta människor med olika roller och bakgrunder.
  • Du gillar härlig stämning på jobbet! Och utanför jobbet. Två gånger om året samlas vi hela gänget och har roligt ihop, och vi har återkommande AW:s på våra kontor.

DIN RESA BÖRJAR HÄR.

Oavsett erfarenhet eller vilken position du är intresserad av har vi en karriärtrappa för alla. Här får du möjlighet att utvecklas och växa, både i din yrkesroll och som person. Ute i våra projekt jobbar du antingen som Mottagningskontrollant, Leveransplanerare eller Logistikansvarig. Vill du ta ännu mer ansvar kan du självklart klättra vidare till en position på något av våra kontor i Göteborg eller Stockholm. Här kan du läsa mer om rollerna och lära känna några av dina framtida kollegor:

Christos, Mottagningskontrollant

”Som Mottagningskontrollant är jag Bygglogistiks ansikte utåt på byggprojektet. Jag jobbar operativt ute på byggarbetsplatsen, har nära kontakt med våra leverantörer och ser till att allt material kommer in på rätt plats, i rätt mängd och i rätt tid.”

Sandra, Leveransplanerare

”Som Leveransplanerare samordnar och koordinerar jag leveranserna till, från och på byggarbetsplatsen. Jag håller kontinuerlig dialog med våra leverantörer och samarbetspartners och planerar in intransporten av material i vårt leveransplaneringssystem LogNet.”