Logistik

Leveransplanerare till Svensk Bygglogistik i Stockholm

Som leveransplanerare blir du den som administrerar vårt logistik- och planeringssystem LogNet på plats.

Arbetsuppgifter:

Som leveransplanerare blir du den som administrerar vårt logistik- och planeringssystem LogNet på plats. I systemet sker transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik.  Som leveransplanerare är du den som säkerställer ytor och transportvägar på byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets APD- och logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att våra intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.

För att lyckas i rollen:

Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på området. Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant gymnasieutbildning i grunden. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik och transportflöden.

Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Ansökan:

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se . Ansök senast 6 augusti 2017. Vi tillämpar löpande urval. Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.

VÅRA LEDIGA TJÄNSTER

PASSAR DU HOS OSS?

  • Du tycker om frihet och stort eget ansvar. Vi tror på entreprenörskap, nära relationer mellan chefer och kollegor och frihet under ansvar.
  • Du är öppen och vill framåt. Vi befinner oss i en expansiv period med många projekt, och saker kan ändras från en vecka till en annan.
  • Du förstår att laget är viktigare än jaget. Men inser också att om varje individ bidrar med det som just den personen ska göra, då fungerar inte laget och vårt arbete ute på projekten.
  • Du är en bra människokännare och har lätt för att skapa relationer. Du gillar möten med andra och är duktig på att ta människor med olika roller och bakgrunder.
  • Du gillar härlig stämning på jobbet! Och utanför jobbet. Två gånger om året samlas vi hela gänget och har roligt ihop, och vi har återkommande AW:s på våra kontor.

DIN RESA BÖRJAR HÄR.

Oavsett erfarenhet eller vilken position du är intresserad av har vi en karriärtrappa för alla. Här får du möjlighet att utvecklas och växa, både i din yrkesroll och som person. Ute i våra projekt jobbar du antingen som Mottagningskontrollant, Leveransplanerare eller Logistikansvarig. Vill du ta ännu mer ansvar kan du självklart klättra vidare till en position på något av våra kontor i Göteborg eller Stockholm. Här kan du läsa mer om rollerna och lära känna några av dina framtida kollegor:

Christos, Mottagningskontrollant

”Som Mottagningskontrollant är jag Bygglogistiks ansikte utåt på byggprojektet. Jag jobbar operativt ute på byggarbetsplatsen, har nära kontakt med våra leverantörer och ser till att allt material kommer in på rätt plats, i rätt mängd och i rätt tid.”

Sandra, Leveransplanerare

”Som Leveransplanerare samordnar och koordinerar jag leveranserna till, från och på byggarbetsplatsen. Jag håller kontinuerlig dialog med våra leverantörer och samarbetspartners och planerar in intransporten av material i vårt leveransplaneringssystem LogNet.”