Logistik

Logistikansvarig till Svensk Bygglogistik i Stockholm

Som logistikansvarig hos oss på Bygglogistik har du ett funktionsansvar på en av våra logistikentreprenader i Stockholm.

Arbetsuppgifter:

Som logistikansvarig hos oss på Bygglogistik har du ett funktionsansvar på ett av våra byggprojekt i Stockholm. Huvudfokus blir att säkerställa så att vår utförda logistikanalys efterföljs under hela projektet, något som görs i nära samarbete med Bygglogistiks övriga team på plats och med stöd av en teknisk konsult.

Funktionsansvaret för vår logistikentreprenad innebär främst; daglig styrning, rapportering och statistiksammanställning, säkerställa transportvägar och lossningsplatser, struktur och planering - inkluderat samordning, genomförande och uppföljning av diverse möten såsom t.ex.; veckovisa APD- och logistikmöten, veckomöten med projektpersonal samt löpande informationsmöten med leverantörer och entreprenörer. Som logistikansvarig arbetsleder du våra leveransplanerare och mottagningskontrollanter inne på projektet.

I övrigt ingår följande arbetsuppgifter för att optimera logistiken och flödena på vårt byggprojekt på bästa sätt; samordning av APD-förändringar, anpassning av projektspecifika APD-planer i Bluebeam, administration av vårt logistiksystem LogNet inkluderat introduktioner, uppföljning, nyttjandegrad och avvikelserapportering samt uppföljning och styrning av våra intransporter i samråd med vår intransportansvarig.

 För att lyckas i rollen:

Som person är du ansvarstagande och har inga problem med att leda såväl dig själv som andra framåt mot uppsatta mål. Ditt ledarskap genomsyras av tydlighet och ödmjukhet, där du får med dig personer din arbetsvardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt hålla i diverse möten, bör du trivas med att samordna-, framföra- och förmedla relevant information till den/de som behöver den för bästa tänkbara logistikflöde kopplat till vår affär och åtagande. Du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och värnar alltid om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer. Du förstår vikten av att upprätthålla ordning och reda och trivas med att följa fungerande rutiner och processer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

 Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning inom logistikområdet. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik och transportflöden och då gärna ifrån byggbranschen.

 Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

 Ansökan:

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se . Ansök senast 6 augusti 2017. Vi tillämpar löpande urval. Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.

 

VÅRA LEDIGA TJÄNSTER

PASSAR DU HOS OSS?

  • Du tycker om frihet och stort eget ansvar. Vi tror på entreprenörskap, nära relationer mellan chefer och kollegor och frihet under ansvar.
  • Du är öppen och vill framåt. Vi befinner oss i en expansiv period med många projekt, och saker kan ändras från en vecka till en annan.
  • Du förstår att laget är viktigare än jaget. Men inser också att om varje individ bidrar med det som just den personen ska göra, då fungerar inte laget och vårt arbete ute på projekten.
  • Du är en bra människokännare och har lätt för att skapa relationer. Du gillar möten med andra och är duktig på att ta människor med olika roller och bakgrunder.
  • Du gillar härlig stämning på jobbet! Och utanför jobbet. Två gånger om året samlas vi hela gänget och har roligt ihop, och vi har återkommande AW:s på våra kontor.

DIN RESA BÖRJAR HÄR.

Oavsett erfarenhet eller vilken position du är intresserad av har vi en karriärtrappa för alla. Här får du möjlighet att utvecklas och växa, både i din yrkesroll och som person. Ute i våra projekt jobbar du antingen som Mottagningskontrollant, Leveransplanerare eller Logistikansvarig. Vill du ta ännu mer ansvar kan du självklart klättra vidare till en position på något av våra kontor i Göteborg eller Stockholm. Här kan du läsa mer om rollerna och lära känna några av dina framtida kollegor:

Christos, Mottagningskontrollant

”Som Mottagningskontrollant är jag Bygglogistiks ansikte utåt på byggprojektet. Jag jobbar operativt ute på byggarbetsplatsen, har nära kontakt med våra leverantörer och ser till att allt material kommer in på rätt plats, i rätt mängd och i rätt tid.”

Sandra, Leveransplanerare

”Som Leveransplanerare samordnar och koordinerar jag leveranserna till, från och på byggarbetsplatsen. Jag håller kontinuerlig dialog med våra leverantörer och samarbetspartners och planerar in intransporten av material i vårt leveransplaneringssystem LogNet.”